View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Det hadde kanskje ikke gått i henhold til din oppfatning av hvordan et land skal struktureres administreres, en oppfatning som baserer seg på den nåværende situasjonen, og som er så veletablert i alles virkelighetsforståelse at det er vanskelig å forestille seg noe annet.
Vis hele sitatet...
Nettopp! Den eventuelle kvinnelige lederen hadde bare gjort noe annet. Svært så innkjørt disse virkelighetsoppfatningene. Jeg blir overrasket over at noen faktisk ikke ser en alternativ virkelighet, men det har kanskje bare med fantasi å gjøre.

Jeg ser lett for meg en oppvekst i undertrykkelse av kvinner, slik kvinner har opplevd det fra menn i alle herrens år. Alt er jo bare motsatt. Det er helt naturlig, da kvinnene alltid har styrt og satt på topplederposisjoner. En og annen mann hadde klart å få en slik posisjon i ny og ne - og de fleste kvinner hadde de senere år gått ut og sagt at dette er bra, men de fleste ville bare fnyst når mediene ikke er tilstede.

Valgene disse kvinnene gjorde er selvfølgelig basert på helt andre verdier. Familie og velvære står i fokus foran vekst og fortjeneste. Men allerede her skapes et paradoks. Med f.eks. familiære verdier i fokus vil utviklingen bremse, så det er en veldig unaturlig kobling. Grunnen til at man er en suksessrik leder kjennetegnes gjerne ved at man er villig til å gå over lik for å nå akkurat dit.

Det er kanskje derfor det er slik det er i dag; man er ikke overhode avhengig av kjønn. Det er bare tilfeldig at de fleste er menn fordi menn har en naturlig agressiv tilnærming til å utføre, sloss og kreve. Selvsagt har noen kvinner samme tilnærming, men det er en klar favør til ett av kjønnene.

i.f.t. krig og denslags er jeg glad det er menn som regjerer her på jorda. Det finnes bare to typer kvinner; de som kjefter for alt og de som kjefter for ingenting.
Sist endret av dynamite; 13. februar 2012 kl. 19:47.