View Single Post
Trådstarter
218
Sitat av monoid Vis innlegg
Kanskje jeg ikke tenker helt klart, men jeg kan ikke la være å stusse over et par ting.
Hvorfor skal disse utlendingene gjøre 90% billigere oppdrag enn designere og utviklere i Norge (og resten av verden)? Det er jo HELT unødvendig fra deres side å gjøre det så jævlig billig hvis de faktisk er så dyktige som det du sitter og tror.
Jeg kan da bare gå ut i fra at de er såpass billige i sine respektive hjemland fordi markedet der er annerledes, og
en norsk tusenlapp er nok til å brøfø familien for en måned. Hvis de er like dyktige som "våre" designere, og hvis de
vet å bruke internett, så kan de jo tjene lassevis med spenn i forhold til økonomien der de kommer fra. Internett
kjenner ingen landegrenser. Og så kommer du med dine lure triks og skal utnytte dette. Disse kontaktene dine
må være rimelig blåst hvis de går med på å fortsette å jobbe for 10% av verdien på det de gjør i et marked der de kunne fått så mye, mye mer. Dersom de er så dyktige og kvalitetsbevisste som du skal ha det til, selvsagt.

Bra design koster penger. Hvis jeg skulle jobbet etter disse prisene du legger frem her, hadde det ikke vært
nok timer i døgnet til at jeg hadde overlevd.

Dette høres ut som et svadaprosjekt. Og du høres ut som en fjern drømmer.
Jeg satser på at du feiler, slik at jeg fortsatt har noe å drive med.
Vis hele sitatet...
Det er jo veldig typisk norsk å tro "våre designere er Guder" osv... nei du tar feil. Jeg har benyttet meg av mange tjenester og de gjør til og med bedre jobb. Nettopp. Norske penger er verdt mye. 2000 norske kroner er nok for en familie i en hel måned bare i øst Europa. Jeg har mange kontakter og stol på meg: jeg vet.

Greia er at disse har ikke kontakt mellom landet sitt og resten av verden. Lag et nettside på engelsk og se om det norske markedet legger merke til det. Man har rett og slett nettverket og markedsføringen av nettverket i Norge, dette åpner muligheten for dem å "ta fra det norske markedet". Ellers er man et nål i høystakk.

Hvorfor de fortsetter å jobbe for meg? De jobber jo ikke for meg. Jeg er et bro, de får tilgang gjennom meg. De får tilgang til det norske markedet gjennom meg. De jobber fritt, men de kan ta prosjekter fra meg. Norge opplever ikke økonomi-kriser og har lite arbeidsledighet. Disse menneskene er dyktige designere som har studert ved universiteter, greia er at disse landene har ikke et stort nok marked - så de ender som ofte arbeidsløs eller jobb i små skala.

Hey, du kan jobbe for meg i fremtiden om du vil? neida haha så så, ting skal gå fint

Sitat av boohaze Vis innlegg
For meg virker det som du nettopp har oppdaget freelancer.com ( Outsourcing )

Via der har jeg også fått et "nettverk" av folk som til tider jobber for meg med par små prosjekter som jeg ikke gidder å bruke tid på. Men det jeg har sett er at det er merkbart kvalitetsforskjell på norske designere og de "billige indiske".

Men har og merket at mange norske ( yngre folk ) overpriser ekstremt sine egne tjenester opp mot det profesjonelle markedet har, selv om de ligger langt under med tanke på kvalitet.
Vis hele sitatet...
Der har du forskjellen. Mine kontakter dyktige med garanti fra mitt nettverk. Mitt nettverk - låst. Her kan hvilken som helst idiot lage profil og selge svada.

Dessuten sikter jeg DIREKTE mot det norske markedet.