View Single Post
Jeg bestemte meg for å skrive dette nå, etter å ha lest svarene i wolfe's tråd om den pedofile pappan. (Du finner den her: http://freak.no/forum/showthread.php?t=212105). Nå er ikke dette rettet mot kun denne tråden, det var bare den siste dråpen i glasset mitt.

Her inne diskuteres titt og ofte ting fra samfunnets mørkere kriker og kroker,
og klientellet er dominert av relativt unge menn/gutter. (Med "unge" mener jeg ikke puberteten, men at man trygt kan påstå at familiefedre over 30 ikke dominerer.) Utifra rusmiddelforumets popularitet, og ikke minst temaene man finner i undergrunn- og pyroforumene, kan man vel også slå fast at vi er over gjennomsnittet kriminelle. Med andre ord er det duket for et skikkelig drittforum fult av cyberthugs. Men som man ser i enhver tråd er ikke dette tilfellet, det er derfor jeg har så vanskelig for å fatte at det faktisk er motsatt!

Gang på gang slaktes folk for sine moralske avvik, og i tråder der folk spør om råd eller av typen "hva ville du gjort" finner man en tung overvekt av 100% "korrekte" svar bestemor kunne sagt seg enig i. Selvsagt er det av og til åpenbart forkastelige ting, men ofte er det snakk om enten filleting eller verdikonflikter. "Kutter du svingen?" het en tråd, og mange av innleggene der kunne like gjerne ha kommet fra sensor eller traffikaltgrunnkurs.no. I en annen tråd omtalte jeg utroskap på en barnslig måte, og straks handlet tråden om hvilken idiot jeg var, mens når det gjelder horer så er konsensus at det er helt forkastelig. Har du fått i deg noe GHB og føler deg trøtt vil halve rusforumet ha deg til å ringe sykebil. Kan fortsette i en evighet, men dere skjønner hvor jeg vil.

Missforstå meg rett, jeg mener ikke at det er greit å kutte svingen på vei til en hore du skal være utro med. Det jeg mener er at når et anonymt forum dominert av unge hobbynarkomane har strammere etiske tøyler enn jeg opplever "IRL" ved normal sosial omgang er det noe som skurrer.

Så jeg lurer, er det andre som har reagert på dette? I så fall - hvorfor er det slik? Et mulig alternativ er jo at forumet kanskje har usedvanlig reflekterte brukere, et mer sannsynlig et er at det har blitt en trend. En annen mulig grunn er at de litt eldre, mer reflekterte og velartikulerte ringrevene rett og slett skremmer folk fra det. Er ikke så gøy å komme med et ærlig svar når mentalmelt følger opp med å slakte deg totalt til stående applaus fra 42 KvalitetsPoeng.

Når vi først er inne på dette, kanskje det er suget etter de jævla poengene som gjør folk så korrekte? Jeg logget på en dag og så jeg plutselig hadde fått mer KP enn noengang. Klar for å gi meg selv en velfortjent klapp på skulderen rotet jeg fram hvilket innlegg det var. Det viste seg da at jeg hadde fått 24 KP for å si til en fyr at han fortjente å miste lappen ettersom han kjørte rundt overstadig ruset. Elendig formulert var det og. Hva faen? Synes det er nok steder det er om å gjøre å leke korrekt fra før... Kanskje det rett og slett bare er jeg som er altfor feil