View Single Post
Overraskende få som har nevnt terrortrusselen en haug med atomkraftverk hadde introdusert. Kanskje ikke en avgjørende faktor, men definitivt verdt å merke seg. I disse dager er det mye som tyder på at sikkerhet av eventuelle kraftverk må være førsteprioritet.

Og til de av dere som snakker ned om Japans bruk av atomkraftverk, så skal det sies at landet Japan er ekstremt ugunstig for andre former for energiproduksjon, og med et befolkningstall på nærmere 130 millioner mennesker er atomkraftverk en nødvendighet for å kunne opprettholde energikravet i Japan idag. Man må huske at atomkraftverkene i Japan faktisk er sikret mot naturkatastrofer. Iallefall så godt som det lot seg gjøre da de ble bygget. Jeg er temmelig sikker på at det hadde gått mye verre dersom de ikke var sikret. Utrolig synd det som skjedde, men jeg syntes de håndterte situasjonen uhyre bra, og det er trist å se hvordan media blåste opp situasjonen ved å kun fokusere på alt det negative, og nærmest annonsere det verste før noe som helst hadde skjedd. Men akk, det er sånt media gjør.

Angående vannkraft kontra atomkraft:
Er det virkelig ingen som har merket at mer eller mindre hver eneste vinter er det full blest i media om at det er ekstra lite vann i vannmagasinene, så vi kan forvente oss et aldri så "lite" tillegg på strømregninga? Noe av det mest positive jeg kan se for meg at atomkraft kan gi oss er en stabil strømregning
Sist endret av simdal; 24. januar 2012 kl. 00:13.