View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det stemmer at journalister stemmer AP og SV. Jeg har ingen sosiorast på internettet, eller en som jeg har tillatelse til å publisere, men jeg vet sånn ca hvor journalister befinner seg.

http://www.tns-gallup.no/arch/_img/9076215.pdf Gå til siste side for å få de politiske sosiorastene, journalister kan du forestille deg at vil befinne seg noe rundt middels-venstre på kultur siden, sammen med SV og AP. Derimot tror jeg folk skal være forsiktige med å miste tillit til mediehusene på grunnlag av at journalister kan stå bak de samme verdiene som politikere av den venstre fløy.

Journalistene fullstendig klar over at de stemme AP, dermed vil de være ekstra forsiktige når dem skriver om høyre-fløyen, slik at ingen kan ta dem på at de ikke spisser blyanten kun når høyresiden driter seg ut.

Videre blir det fort mye grining når høyresiden møter motstand i pressen. Når FrP hadde sin ørtende sex-skandale forleden (Hoksrud i Riga) var det en aldri så liten storm mot TV2 og mediehusene i Norge, jeg la merke til hvordan journalister skjøt mot hverandre, særlig da TV2 hadde holdt kortene til brystet under researchen.

Det jeg finner bekymringsfullt er ikke Aftenposten, VG også videre. Det er Klassekampen. Klassekampen har en agenda, det er ok for en journalist i klassekampen å spisse blyanten når Pål M. Borgli i FrP kaller innvandrere for skadedyr på facebook. Problemet ligger ikke i at Klassekampen kjører en profil, det er bare rått, men heller at høyresiden ikke har sitt eget tilsvarende talerør. Noen nevner Dagens Næringsliv, men nei, Dagens Næringsliv har ingen stor politisk profil. Det er altså rom for en høyreorientert avis i det norske mediesamfunnet.