View Single Post
Gode poeng fra dere begge, men kunne ikke problemstillingen vært løst hvis apotekene i første omgang ble utsalgsted for produktene? Jeg finner det lite sannsynlig at norske myndigheter hiver seg på en legalisering/avkriminalisering uten å ha en strategisk forsøksmodell å lene seg på før hvermansen får nyte godene. Med det tenker jeg at cannabis eller cannabisprodukter for medisinsk bruk, dvs. på resept, vil nok være den mest sannsynlige strategien. Dermed får man en jevn overgang til eventuell videreføring for legalisering og avkriminalisering både juridisk, autorisasjon, økonomisk, produksjon evt. import, distribusjon og omsetning, siden dette i hovedsak allerede faller på distribusjonsnettverket til disse autoriserte apotekene, inkludert det kostnadsmessige innkjøp fra leverandør og transport til monopolavkastningen ved omsetning?

Om de helsemessige resultatene og lønnsomheten er reell antar jeg veien til delvis avkriminalisering vil åpne seg og om det følger en rekke gode resultater etter det vil legalisering være mer en selvfølge enn et politisk dilemma - som i grunn er det eneste hinderet for at det hittil ennå ikke er prioritert agenda hos de folkevalgte ...