View Single Post
Tok kanskje et ekstremt poeng men at det vil opprettest noen få men enorme produksjonssteder taler vel alt for, så det blir ikke noe billig sak å transportere det der rundt om i Norge.

Cannabis fraktest i Tonn fra marocco til oslo som regel hvor en privatperson, gjerne uten fast arbeid henter det og bringer det til andøya....her er det nok ikke innreknet så mye lønninger og avgifter...... =) Død diskusjon fra min side nå hvertfall, noe enighet blir det aldri. Jeg besitter ikke nok kunnskaper til å kunne komme med mitt personlige reknestykke over hva cannabis vil koste i Norge. At jeg hevder det blir dyrt baserer jeg på sunn fornuft og hva historien viser oss om priser og utgifter selskaper/staten har i Norge. Et prisnivå som ligger helt i toppen i Europa på de fleste varer, jeg tror ikke dette vil forandre seg på akkurat cannabis.

Hva land er det som har legalisert cannabis? At det ikke er økonomisk forsvarlig sier jeg ikke, sagt det hundrevis av ganger, at å selge cannabis vil profittere seg frem i tid er en selvfølge. Hva som blir det faktiske overskuddet og hva endel folk kanskje tror derimot kan fort en vesentlig forskjell på..

Selvsagt har jeg lest teksten, har jo til og med kopiert den her i sin helhet. Anslag er vel et fenomen som går igjen ganske -greit- i denne tråden, alt fra totale cannabisverdien i Norge(2milliard) til produksjonskostnader, så det er vel helt på det rimelige å kunne slenge den der inn. Kan være enig i at noen av tallene sikkert vil bli nedjustert med cannabisproduksjon i Norge, men det som var viktigest for meg å få frem som jeg har prøvd i alle mine innlegg er hvordan Norge priser slike produkt, og hvordan de mener de skal holde forbruk nede. Noe som gjengis ganske greit i den artikkeln.