View Single Post
Standard medlem
Bombasa's Avatar
Lister mine egne for og motargumenter jeg.


For:
- Lettere å skaffe seg noe kos!
Dette er et egoistisk argument som jeg sjeldent ser brukt, men jeg vedder kaffekoppen på at samtlige her inne setter dette argumentet høyest opp.

- Staten får pengene istedenfor kriminelle.
Mitt hovedargument og hovedgrunnen til at jeg er for legalisering. (Pluss punkt en selvsagt..)

- Kvalitetskontroll og kvalitetsprodukter.

- Frigjør politiressurser.
Dette argumentet syntes jeg er noe nedslitt da politiet ikke setter av allverdens ressurser til å ta casual smokers. Med mindre du ikke sitter i parken og fyrer eller handler 2 ganger i uka på åpen gate eller driver med annet snusk så burde du ikke bli tatt for røyking med mindre du er uheldig som pokker, eller dum.



Mot:
- For enkelt å røyke.
Imotsetning til alkohol som koster mye, tar ''lang'' tid å ruse seg på og gir hangover dagen etterpå, så er det ikke mye imot for folk å løpe innim THC-polet og kjøpe seg en grammer og fyrer flere dager i uka. Jeg personelig tror at mange vil gå på den smellen der.

- Mye letter å skaffe for yngre.
For folk som ikke bor i Oslo sentrum eller har en storebror som er inne i miljøet allerede så er det ikke lett å skaffe hasj idag for de aller fleste. Nå som THC-polet er åpent, så er det bare å få en eldre kar til å kjøpe for deg.

- De fleste i Norge er ikke klar for en legaliseringen enda.
Si at hasj hadde blitt legalisert, så ville jeg fremdeles ha hatt et problem å si til min mor at jeg hadde begynt å røyke. Dette tror jeg vil stå enda sterkere bare du kommer noen få mil utenfor de største byene i Norge og mange vil røykere tør ikke å gjøre eller si dette til familien da hasj fremdeles er ganske uglesett hos generasjonene over.
Sist endret av Bombasa; 17. januar 2012 kl. 16:00.