View Single Post
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Hei!

Det å argumentere mot at dere ateister tar feil, blir kanskje litt dumt fra min side når jeg ikke helt forstår hva argumentasjonen deres handler om. Og siden jeg ikke har noen særlig forståelse for denne evolusjonsteorien, tenkte jeg å sette meg inn i den. Dere mener at verden ble til av et "poff". Dere mener også at vi mennesker stammer fra apene. Jeg har et par spørsmål til dere.
Vis hele sitatet...
Hvis du lurer på hva vi ateister faktisk tror, synes jeg du bør ta en titt på debattene til denne fyren. Han var en utrolig intelligent, belest og omstridt religions kritiker til han døde her i desember.

Videre: når du omtaler oss som "dere ateister" regner jeg med at du er religiøs(?) Har religiøse noen gang i historien bevist at deres teorier om skapelsen er sanne?

Så spør jeg deg: Har vitenskapen bevist sin teori om skapelsen er sann?

Eller omformulert: Kan du virkelig tro at religion har et større/bedre grunnlag for å påstå at deres teorier er sanne?
I THINK NOT

Sitat av Frufsa Vis innlegg
er selv kristen, og hvis dere ateister åpner biblen finner dere gang på gang at mye av det dere sier stemmer, mtp teorier, og hva kom først? biblen eller teoriene?
slik jeg ser på det, "trur" jeg på de fleste teoriene til veitenskapen, men da at det var veien gud gikk for og lage verden
Vis hele sitatet...
Oog hvis dere kristne åpner bibelen(3. og 4. mosebok, særlig den 3.) vil dere finne en hel haug med regler, lover og normer, gitt til folket av gud:

Loven om kjønnslig urenhet (3.mosebok kap. 15)
Loven om sopp på hus (!) (3. mosebok kap. 14 vers 33-57)
Loven om hudsykdom som gjør uren (3. mosebok kap. 13)
Loven om rene og urene dyr (3. mosebok kap. 11)
Offerlovene (3. mosebok kap. 1-7)

Om du er kristen (altså belest og kjent med bibelen) husker du kanskje disse?

Uansett bør du spørre deg selv følgende: Er disse lovene passende for det samfunnet vi lever i i dag? Kunne du tenke deg å leve under disse lovene?

Slik er det nemlig også for skapelses teorien i bibelen! Den har ikke nok beismateriale å støtte seg på for å være troverdig i dagens samfunn.

Videre:
Du "trur" at The Big Bang var veien "Gud" valgte å gå for å skape verden? Hvorfor tro, når vitenskapsmenn VET at det var slik alt ble skapt? Gir det mer mening å tro at en tyrannisk diktator oppe i skyene har skapt verden?

Btw, kan du referere til et utdrag av bibelen der den underbygger teoriene om The Big Bang?