View Single Post
Sitat av swey Vis innlegg
Ikke for å stjele tråden til TS, men det er noe jeg lurer litt på. Hvor gamle var dere når dere fikk utskrevet benzo? Er dere i 20, 30 eller 40 åra?

Selv sliter jeg en del med generell og akutt angst, hvor sistnevnte gjerne er knyttet opp spesifikke ting/steder/etc. og har snakket med legen om dette. Legen har vel sagt flere ganger at hun ikke vil skrive ut benzo pga. avhengighetsfaren som dere beskriver og lignende. I tillegg til at det er styggedom.
Jeg snakket tilfeldigvis med en som studerer kjemi ved NTNU, og han hadde da vært borti et benzoderivat kalt buspiron. Legen min var ikke akkurat kjent med det stoffet, men i går kom det brev i posten fra legen sammen med en resept på buspiron. Så lurte litt på om noen kjenner til det benzoderivatet?

Er buspiron også styggedom?
Vis hele sitatet...
Sitat av Wikipedia
Comparison to benzodiazepines

Buspirone's chemical structure and mechanism of action are completely unrelated to those of the benzodiazepines, and its efficacy is not comparable to that of members of the benzodiazepine family in treating GAD.[7][8]
Buspirone shows no potential for addiction or dependence, and the development of tolerance has not been observed. Furthermore, cross-tolerance to benzodiazepines, barbiturates, and alcohol, as well as other GABAergics, is not present either. It may take several weeks before its anxiolytic effects become noticeable. Many patients may also require a higher dosage to adequately respond to treatment.[1]
In a study of diazepam and buspirone in GAD patients both drugs were effective, but buspirone took longer to take effect. Abrupt discontinuation after 6 weeks resulted in withdrawal symptoms in diazepam, which were not present with buspirone. This indicated a risk of physical dependence with diazepam, which is not present with buspirone.[9]
Buspirone is ineffective for benzodiazepine withdrawal, does not improve discontinuation rates and does not decrease the severity of withdrawal symptoms.
Vis hele sitatet...
there you go http://en.wikipedia.org/wiki/Buspirone