View Single Post
Sitat av Kjøttpeis Vis innlegg
Vannkraft består av 98-99% av all elektrisk energi som produseres her til lands, vet ikke om du leste det i min forrige post.
Det vil si at nesten all elektrisk energi vi benytter oss av kommer fra naturen. (Vannkraftverk)
Det beste er vel å fortsette sånn og heller la gasskraftverk, kull etc. ta seg av topplasten?
Det er over min fatte-evne å forstå hvorfor vi skal begynne å eksprimentere med noe potensielt livsfarlig, istedenfor å fortsette med det miljøvennlige vi allerede har som fungerer HELT utmerket.
Men hvis vannet i elvene slutter å renne, sola slutter å brenne - ja, da er jeg helt for atomkraft.
Vis hele sitatet...
Jeg har enda til gode å se elektrisk energi som ikke kommer fra naturen.

Det er flere som trenger energi her i verden en bare oss. En ting er at vi selv kan klare oss uten atomkraft, men hva om vi produserer energi i atomkraftverk som vi kan selge til utlandet. Da kan dette erstatte energien som andre land får fra blant annet kull og olje. Da tjener vi penger OG tar et steg i en positiv retning i forhold til global oppvarming. Som nevnt: oljen tar slutt en gang den også. Vi trenger alternative måter å tjene penger.

Ang. det du sier om at det er potensielt livsfarlig. Det er jo det statistikk viser at det ikke er sammenlignet med andre energiformer.