View Single Post
Sitat av emptychange Vis innlegg
Nei, jeg vil at staten skal betale for deres sykehusforsikring. Akkurat som alle i Norge kan be sosialkontoret om TV, radio og penger til fritidsaktiviteter (såfremt de ikke kan betale for det selv). Jeg vil at alle vi andre skal kunne velge hvilken helsetjenester vi vil betale for, og at private kan konkurrere sånn at ALLE (inklusivt de som staten betaler forsikring for) får bedre helsetjenester.
Vis hele sitatet...
Og hvordan skal du få denne støtten om du trenger den? Skal du måtte søke på NAV? For i så fall, så betyr det at NAV får enda mer byråkrati og papirarbeid, og de har problemer allerede med å gi folk den hjelpen og støtten de skal ha. Det er ikke veldig lett å få hjelp derfra om du er fattig og ikke har bekjente som kan hjelpe deg med å forklare hvilke rettigheter du har og får deg gjennom papirmølla; og nå skal de få enda flere ting å ha ansvar for.

Nei jeg er stygt redd for at et slikt system vil slå ut over de vanskeligstilte i samfunnet, og de som trenger hjelpen mest. Problemet er mer enn stort nok i dag, og jeg tror en slik løsning gjør problemet enda større. NAV fungerer generelt dårlig, og er alt for vanskelige.