View Single Post
Sitat av Grix Vis innlegg
Skyt meg hvis jeg tar feil, men jeg tror at grunnen til at man skal være forsiktig er fordi psykedelika kan utløse/forskynde/forverre en latent lidelse. Men siden du allerede har lidelsen, og at den ikke er så alvorlig tror jeg ikke det er så farlig.
Vis hele sitatet...
Consider yourself shot. Det er ikke slik at trådstarters tilstand ikke kan forverres av f. eks. rusmiddelbruk, bare fordi han alt har lidelsen og den per i dag er kontrollert medisinsk og/eller ikke manifesterer seg i like høy grad som hos enkelte andre med samme diagnose. Faktisk er det slik at sykdommen ofte opptrer episodisk de første 1-9 årene av sykdomsforløpet, mens kronisk forløp først opptrer senere. Kilde

Trådstarter er på ingen måte trygg, med tanke på eventuell forverring av sin lidelse. Jeg sier ikke at det garantert går rett vest, men jeg synes du går for langt i å bagatellisere situasjonen.
Sitat av Stratops Vis innlegg
Psykedelika fungerer bra mot OCD faktisk. Det er riktig at man ikke skal ta psykedelika om man sliter psykisk, men det er ikke noe risiko med OCD.
Vis hele sitatet...
Hva baserer du disse påstandene på? Den storstilte studien du gjennomførte i forbindelse med din doktogradsavhandling på emnet OCD og psykedelika?