View Single Post
Sitat av j0n Vis innlegg
Ok, jeg har et nytt forslag! Er også litt usikker på om dette vil fungere, men muligens vært å undersøke nærmere.

Først setter du opp en vanlig "like box" plugin mot en gruppe du opprettet (https://developers.facebook.com/docs...gins/like-box/). Deretter manipulerer du CSS'en slik at like-knappen ser ut som "post kommentar" knappen og resten av like-boxen fjerner du selvfølgelig. Du må også passe på å ha en IP skjekk slik at det kun fungerer slik når idioten besøker bloggen. Du bør kanskje også skjekke href, slik at du er sikker på at han er innlogget på FB. Når idioten da tror han poster så liker han faktisk gruppen din.

Dette blir vel "phising" og strider nok i mot Facebooks retningslinjer. Så du kan muligens få litt pes. Tror derimot ikke at det skjer noe annet enn at Facebook gir deg en advarsel og stenger gruppen din.
Vis hele sitatet...
Thanks! Jeg forsøker det

Sitat av djxfade Vis innlegg
Om du selv har tilgang til host for denne bloggen, og det er f.eks wordpress el.l, kan du jo enkelt og greit bare midlertidig endre kildekoden for "kommentar" linken/knappen slik at når man trykker på den, liker man også en side, som du nevnte ovenfor
Vis hele sitatet...
Japp! Akkurat sånn som j0n skrev. Vet imidlertid ikke om det går an å endre knappen, men får nå håpe det da.

Sitat av AUX Vis innlegg
Hvis du har en liste med misstenkte kan du prøve å social engineere kundeservice(KS) hos kundens ISP. Vet av erfaring at dette er mulig hvis du er smart nok.

Ring inn til KS, kveld eller helg(Mest sannsynlig det sitter en noob der da)

Du: Hei jeg er (navn på mistenkte). Jeg sitter på jobb nå, og har problemer med å nå FTP serverene jeg har hjemme. Jeg tror det er problemer med dynDNS. Kan du sjekke om dette er min IP (opplys om IP du har).

KS: Det er riktig/det er feil/det kan jeg ikke si.

Er det riktig har du navn på misstenkte.

Er det feil:
Spør når h*n du prater med jobber fordi du vil prate med h*n igjen. Ring opp igjen når h*n ikke er på jobb og prøv neste på lista.

det kan jeg ikke si:
Du: Ok, kunne du sendt den til meg på en SMS eller e-post?

Spør da vilket nummer de har lagret på deg i datasystemet. Når de informerer om det skriv det ned. Informer om at du ikke bruker det nummeret lenger, og spør om han kan sende det til nummeret du ringer fra. Hvis han gjør det er det bra. Hvis han fortsatt ikke gjør må du gå hardere tilverks.

Alternativ 2:
Opprett en e-post med Send så en e-post hvor du informerer om at du har fått deg en ny e-post adresse og tlf nummer. Du informerer om at du sender denne e-post til dem for å informere de og at de da sørger for å oppdatere alle e-post adresser og tlf nummere i systemene dems. Spør etter kundenummeret ditt.

Etter at det er gjort ringer du inn 2-3 ganger om noen tulleting. (f.eks: Du: "Navn" "kundenummer", Fant du meg? Det er bra. Jeg kommer ikke på nett, åj nå funka det. Hade bra. eller ring inn å spør hva du betaler for, priser på oppgradering av internett o.l)

Dett for at e-post du sendte dem ikke lenger skal ligge på toppen i CRM dems.

Vent noen dager og ring inn igjen:

Hei. Jeg er bortreist og har mistett arket jeg hadde skrevet ned IP adressen min på. Jeg trenger å nå FTP serveren jeg har kjørende hjemme. Kan du fortelle meg hva den er?

KS: Nei det kan jeg ikke/ den er:324234234234

Nei det kan jeg ikke:
Kan du sende den til meg på en SMS da? Hva er nummeret du har lagret på meg? Hvis det er riktig er alt ok. Hvis det er feil bli litt irritert og henvis KS til e-post du sendte for en stund siden.



Ja, dette er mye jobb hvis du har en lang liste. Ønsket egentlig bare å informere om at det sitter såpass mange brøhuer på KS rundt om kring at er fult mulig.

Håper det er til hjelp!
Vis hele sitatet...
Jeg har faktisk forsøkt social engineering. Jeg ga meg ut for å være Politi over tlf og sendte også en mail fra @politi.no adresse med reply-to til et domene som passer fint med situasjonen (Jobben min hoster det domenet). Fikk dessverre avslag, ettersom jeg måtte ha rettsordre.
FORRESTEN så er det jo en statisk IP, og det ser ut til at denne IP-adressen er registrert på en bedrift. Kan dessverre ikke gi ut IP til dere, da det ville avsløre hvor jeg bor