View Single Post
Sitat av ViceR Vis innlegg
Jeg går realfag og vil studere på universitet i 5 år etter VGS. Dette gjør jeg fordi jeg elsker matematikk, fysikk og andre teoretiske fag, og fordi jeg vil jobbe bak en pult resten av livet mitt. Dessuten, ved å gå studiespesialiserende, så kan du bli absolutt hva du vil, i motsetning til yrkesfag, som fort minsker sjansene dine.
Vis hele sitatet...
Du er heldig som går realfag. Jeg gikk og studiespesialisering og angrer nå på at jeg ikke valgte realfag da, men samf./politikk/intern.engelsk.

Mitt inntrykk er at en god del av disse yrkesfaglige folkene er late, mindre flinke teoretiske, mange røyker hasj og har et høyt alkoholforbruk, og noen av de er meget harry. Tipper kanskje noen kjenner seg igjen her. ( gjelder mest mekk-bil-elektro, spør du meg) Jeg studerer på høyere nivå, og det vi ser i min klasse, er at det er de som har gått yrkesfaglig + påbygg som sliter med studiene der. Husker jeg hadde noen timer med helse & sosial på VGS. Jeg ble sjokkert over hvor lette lærebøkene var. Dette er bare hva jeg mener, og har selvsagt ingenting med realiteten å gjøre.

Uansett, vi trenger i dag både yrkesfaglige og studiespesialisering for å fylle de nødvendige jobbene i landet vårt. Jeg har min trangsynte mening om disse yrkesfaglige taperne.