View Single Post
Veldig enig i det ErikH sier. Som sagt, så finnes det forskjellig typer status også; Yrkesstatus, sosial status og materiell status. Jeg mener at yrkesstatus er noe som høyner statusen din fordi du antakeligvis har mye kunnskap eller fordi jobben du gjør er noe som andre ser på som positivt (Ex. lege, psykolog). Sosial status er noe som alle kan erverve seg, uansett yrke, men såklart spiller også yrke inn på den sosial statusen (Ikke nødvendigvis i så stor grad, hvis man er flink sosialt). Når det kommer til materiell status vil jeg si at noen ser på det som høy status, mens andre ikke bryr seg like mye.

Jeg må nok innrømme at jeg er litt opptatt av status selv, men prøver å ha en sunn holdning til det som ikke irriterer andre. Materiell status bryr meg svært lite, yrkesstatus bryr meg i den grad at jeg er imponert over at folk har ambisjoner. Sosial status ser jeg også opp til, fordi folk som er flinke sosialt gir mye av seg selv og er ofte spennende å snakke med.
Selv kommer jeg fra en ganske velholden familie, studerer medisin og er veldig utadvendt. Jeg kommer lett i kontakt med folk rundt meg og blir fort likt. Jeg skryter aldri av at jeg kommer fra en velholden familie eller studerer medisin, men etter folk har blitt kjent med meg så merker jeg ofte at folk blir ganske imponert når de hører at jeg skal bli lege og at jeg kommer fra en bra familie.