Tråd: Kjøpe SSD
View Single Post
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Håper du har lagt på litt for å få det til å virke som om posten min er helt umulig å forstå, hvis ikke er du gjennomført dum.

Først sa jeg min mening, så sa jeg at ja, han kan jo ha ting på den, men det er ikke så lurt.

Hvis du leser det som er skrevet ønsker han å ha os + spill på SSDen, og det synes jeg er å pakke den full.
Så prøver jeg å gi et tips på at man kanskje ikke burde kaste bort alle pengene sine fordi man har masse? Hvis man er millionær gjelder ikke dette.

Du mangler evnen til å tenke rasjonelt, tydeligvis.
Vis hele sitatet...
Hersketeknikkene dine kan du vennligst legge fra deg før du skriver innlegg her. Man får en mye hyggeligere debatt på den måten.

Jeg har veldig lyst til å se kilder på at det ikke er lurt å lagre mye data på en SSD. Jeg regner med at du sikter til det velkjente faktum at cellene i en SSD kun kan skrives til et bestemt antall ganger før de slutter å respondere, men det vil strengt tatt aldri være noe problem for den gjengse bruker med de mange teknologiene man har for å minske unødvendig overskriving av celler.

Trådstarter spør etter hvor stor forskjell man vil merke med en SSD. Jeg, og en rekke andre brukere, forteller da at man vil merke størst forskjell ved å ha OS og store/tunge applikasjoner og spill på SSDen. Jeg sliter fortsatt med å forstå hvorfor man KUN skal ha OSet på en SSD-disk. Alt av informasjon jeg finner strider imot dette utsagnet. Denne artikkelen forteller meg til og med at dersom man skriver rundt 20 GB til disken sin hver dag så vil den vare i rundt 5 år. Det er minst like lenge som man kan regne med at en mekanisk vil vare. Dersom du har informasjon som sier det stikk motsatte hadde det jo vært interessant å lese.