Tråd: Kjøpe SSD
View Single Post
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Det er mye penger, dessuten er ikke 120 GB en dritt hvis du skal laste ned spill på den.. Har selv to harddisker + SSD + 2 Eksterne harddisker.
SSD for OS
500 GB for spill
2 TB for bilder, musikk, film

Du kan jo selvsagt kjøre på og ha alt på SSDen, så kan du se hvor fort du fyller den, og hvor fort den dør. Har ikke noe konkret link men jeg leste at de dør fortere hvis du fyller den opp med masse dritt som du egentlig bare kan ha på en HDD.
Vis hele sitatet...
Han sier at han har 2200 NOK å bruke på en SSD, hvorfor i all verden skal han da bare kjøpe 64 GB? 2200 NOK holder fint til 128 GB, og da burde han ha plass til både OS og en del spill. Spill er fordelaktig å ha på en SSD da lastetiden minker betraktelig. Jeg kan dessuten garantere at Windows skriver mye mer til disk enn et spill noen gang kommer til å gjøre, så det vil ikke være spesielt skadelig for disken å ha noen spill på den i tillegg

@trådstarter: jeg ville ha gått for minimum 128 GB. Det ser ut til at du kan få 240GB for den prisen, men jeg ville ha sjekket hvor gode disse er først. Den store fordelen med SSDer generelt er ganske mye raskere lesetid enn tradisjonelle harddisker. Macen min bruker eksempelvis bare noen sekunder fra jeg trykker på knappen til den er ferdig startet opp.
Sist endret av Glykose; 25. desember 2011 kl. 20:48.