View Single Post
Sitat av murloc Vis innlegg
Hva tenker du på når du sier "bra" filmer?

Ikke for og være frekk, men hva slags inntrykk fikk du av avatar eller ringenes herre? Ikke missforstå det er greie filmer rent underholdningsmessig, men inntrykk?

Filmer som Fight Club som tar opp et tema som omhandler en stadig mer materiell verden ser jeg for meg kan gjør inntrykk. Requiem for a Dream gjorde et voldsomt inntrykk på meg den også.

Eller spør du etter filmer som har gitt meg god underholdning? Da kan jo Get him to the greek være et godt alternativ av de jeg har sett i senere tid. Her er jeg også enig med deg i Ringenes herre filmene, kanon underholdning og vanvittig produksjon.
Vis hele sitatet...
Er ikke rettet mot meg, men tar meg den frihet å svare.

Avatar bryr jeg meg nada om, men LoTR, derimot...

De er ikke bare "greie" filmer - de er massive, utrolig bra lagde filmer - som var et resultat av utrolig arbeid av utrolig flinke mennesker innenfor filmbransjen. Har du sett 2'ern? Two Towers? Da husker du kanskje Helm's deep? Husker jeg rett, så tok det 6-8 måneder å lage det settet, og resultater var rett og slett utrolig. Det gjorde inntrykk på meg. En annen ting, som bare de som har lest LoTR kan forstå, er hvor bra Peter Jackson omgjorde storyen i boka til en film, uten å ødelegge for mye. Dette var _alle_ sikre på var umulig. Absolutt ingen trodde det var mulig å lage en film(er) ut av LoTR, med tanke på hvor stor og omfattende boka er. Ca 680 TUSEN ord er det i den boka, og likevel kunne det vært utrolig mye mer. Men PJ klarte dette bra (ja, det er elementer jeg ville forandret på, men man kan ikke være for pirkete heller). Dette satte stort inntrykk på meg ihvertfall.

Alle elementene i LoTR gjorde stort inntrykk på meg; musikken, settene, skuesspillerne, alt. Rett og slett magisk!

Og ja, jeg er fanboy. Sant nok det.

Og ja, LoTR er definitivt min favorittfilm (jeg anser de tre filmene som en film, med tanke på at LoTR er en bok, ikke tre, som mange tror.)

Og neste år kommer HOBBITEN: An unexpected party!