View Single Post
Sitat av sgt_coke Vis innlegg
Spørsmål: En jeg kjenner av meg sa at man måtte ha bra nettverkskort for å få veldig bra nett på TG. Er det slik at man kan få sykt mye mer nett der om man har et utrolig bra nettverkskort? Hvor mye fikk dere i nedlastningshastighet liksom? Husker ikke hva som stod på gathering.org fra i fjor, i og med at det har kommet en ny side for TG12 hvor all info ikke er inkludert enda.
En annen ting er dette med nedlastninger. Samma duden sa også at det var forbudt å laste ned ting mens man er på TG. Tenker i hovedsak på piratkopiering av spill/filmer osv. Er dette sant? (Ikke at det hadde vært så sjokkerende, altså). Noen som vet noe om sikkerheten rundt dette i så fall?
Takker for svar (:
Vis hele sitatet...
Yo
I fjor var det jo 40 Gb/s nett, dvs ca 5 GB/s fordelt på hele vikingskipet.
Så har vi jo 5000-6000 deltakere, la oss si 6000, hvor 1000 aktivt laster ned og belaster linja, da betyr det at hver deltaker får ca 5 MB/s hver. (40 Mbit).

Likevel har jeg opplevd å komme opp i 12,5 MB/s med et 100 Mbit nettverkskort (TG09), og 125 MB/s med et 1000 Mbit nettverkskort (TG10).

Sitat av TobNor Vis innlegg
Var det ikke drøye 2m i høyden?
da måtte den godkjennes
Vis hele sitatet...
Stemmer delvis.
Dersom du har en hylle over 2 meter, bør du ihvertfall sende en e-post til security FØR tg for å gå den godkjent.

Dersom du har en hylle under 2 meter, skal uansett den godkjennes, og det gjøres ved at security patruljerer rundt skipet og sjekker alle hyllene og henger opp en lapp om at den er godkjent. Er den ikke det, tar du ned hylla med en gang. Ellers blir det ris