View Single Post
Vi hadde vært ute og fiksa noe greier, dro til en kompis for å fyre før vi skulle videre. Bandet til kompisen min skulle spille konsert og jeg hadde lovt å komme. I hvert fall var vi 3 stykker som blaza og satte oss ned og så på tv før vi blei henta av en annen kamerat som skulle kjøre oss. Vi var rimelig balle og glemte tia helt.

Kompisen med bilen kom og vi skulle dra. Vi satt og venta på sistemann som bare måtte på do først. Han kom aldri!
Jeg gikk ned til huset for å høre om han skulle joine eller hva som skjedde. Der satt han og kjørte rollercoaster i sofaen. Han sa han var for fjern til å bli med, så vi andre dro avgårde. Sjåføren var edru bare så det var sagt.

Etter å kjørt noen hundre meter ser vi at bussen blinker med lysa til sjåføren. Han hadde nok en gang glemt å skru på lysa, noe som hadde skjedd x-antall ganger før. Men denne gangen sier han "oi, og der blir vi stoppa av politiet". Jeg regna med han bare kødda siden han alltid gjør sånn hvis vi andre har røyka. Men så merka jeg blålysa i speilet og tenkte "faaaaaaaaaaaen" inni meg selv. Jeg var rimelig fjern, og ville for all del ikke snakke med politiet.

De blinka oss inn på det ene busstoppet og kom mot bilen, og det blei en litt smånervøs stemning. 1 politimann kom gående mot bilen, og sjåføren rulla ned vinduet. "Hei gutter, vi har en intensivuke på sjåfører som kjører i ruset tilstand". Og skulle derfor teste sjåføren, men jeg trodde han sa han måtte teste alle i bilen. Hadde jo helt noia. Det kom 2 politimenn til og åpnet dørene. Jeg satt foran med sjåføren, mens han siste satt bak. Jeg ville jo absolutt ikke snakke med de, vi skulle jo på konsert! Er egentlig en ganske nervøs person når det kommer til sånne situasjoner. Men de tester sjåføren og sier at alt er greit, og at han må huske lysa neste gang. Mens den ene av politifolka begynner å snakke om hvor vi skal, hvem vi skal med, hvorfor vi skal ditt og bla bla. Skal sies at øya mine var ganske røde. Og jeg får ikke pressa frem så mye av ord, før kompisen min tar over. Han er rimelig dyktig på snakking. Hadde selv 10g i lomma og var redd for at de skulle sjekke. Men de dro avgårde og det samme gjorde vi. Ikke noe dramatisk, men var fææælt!


En annen historie om når vi satt på kirkegården og røyka. Hadde en fast spott under et tre ved en kirkegård som det bare var en stor gressplen. Ordentlig chillern sted. Var meg og en kompis til. Etter å ha fyrt og kost oss litt kommer politiet og begynner å spørre spørsmål. De lurte på hvor vi hadde gjort av ølen vi hadde stjelt.. Men vi hadde jo ikke stjelt noe øl fra en butikk. Men de mente tydligvis det.. Og jo mer weeden kicka inn, jo mer noia fikk jeg. Kameraten min som er ellers så flink til å prate for seg likte seg ikke i denne situasjonen heller, merka jeg. I over halvannen time måtte vi prøve å prate oss vekk fra denne saken. De mente vi passa til beskrivelsen de hadde fått av personene som hadde stjelt øl. Og ga seg ikke.. Med røde øyne og en jævla tørr munn prøvde jeg å si at vi bare satt her for å koble av og ikke hadde noen ting med saken å gjøre. De ga seg til slutt og dro. Tror ikke jeg har vært så redd før...

Har et par historier til, men har nå skrivi mer enn jeg gjorde når jeg gikk på skolen..