View Single Post
Spilt så vidt det var i helgen jeg også(i pausene fra eksamenslesingen) og jeg må si det levde opp til de relativt store forventningene jeg hadde. Jeg spilte bare dog 3-4 forskjellige classes opp til lvl 4-6, og dette er de inntrykkene jeg fikk

Positivt:

-Grafikken var bra på min hardware (3.0Ghz quad core amd, 4gb ram, ati 5770), virker som det utnytter maskinen bra i forhold til andre spill.
-Man har mange fete spells/abilities allerede i de første lvlene, det føles ikke like repetetivt/kjedelig som wow gjorde pre-cata.
-Man blir "tvunget" i litt større grad til å følge storyen i quests, er ikke nødvendigvis "dropp lesing"->"Accept"(man har delvis denne muligheten også) men veldig god voice-acting og spennende story. Det føltes hele tiden ut som om man jobbet mot et større mål selvom mange av questene var kjente (Drep 10 av x og samle 5 av y). WoW er det eneste jeg har å sammenligne med, og vil si at SW:TOR er mmoRPG, med ekstra fokus på rpg-elementene.
-unike nye muligheter i en MMO. Jeg har i allefall aldri vært borti at man kan bruke "cover" aktivt slik man kan som Imperial Agent, utrolig kult! Hvordan dette fungerer lategame er jeg veldig spent på
- SW-universet gir rom for utrolig mye, i form av quests/personer som ikke nødvendigvis føles "out of place"
- Quick travel og taxier gjør at man aldri må bruke mye tid på å gå rundt
- De som har sett filmene kjenner seg automatisk igjen i de forskjellige miljøene, får en veldig god star-wars følelse hele veien
- Character Creation i en MMO på samme linje som i andre BioWare spill, deilig <3 veldig mange kombinasjonsmuligheter som faktisk ser veldig bra ut
- Store miljøer, det kjennes faktisk ut som om du har en hel planet å utforske

Negativt:

- Noen småbugs, som det alltid er i beta
- Ingen chatbobler over hodet på characters når de sier noe
- Likte ikke helt hvordan chatten var, vanskelig å definere hvorfor, men den "fanget" ikke oppmerksomheten min hele tiden, gikk flere ganger glipp av ting som sto der. Kan være en vanesak dog, da jeg ikke er vant til å ha den oppe i høyre hjørne. Time will show if it's a good thing



Siden jeg allerede har forhåndsbestilt spillet er jeg veldig lettet akkurat nå, tviler STERKT på at det er bortkastede penger for min del. Kommer nok til å bruke mange timer på dette Hvis man liker RPG-spill ala Skyrim uten å være ivrig på mmo-delen vil man nok allikevel ha mange morsomme timer med SW:TOR, da jeg fikk et inntrykk av at det går veldig fint å spille uten å interagere med andre spillere i altfor stor grad.