View Single Post
Alhambra er generelt lettspilte klassiske gitarer. Der har du flere som ligger i prisklassen din. Selv har jeg alhambra 5p og er strålende fornøyd, men den ligger litt over budsjettet ditt. Har en venninne som kjøpte en 1c, hvis jeg ikke husker feil (den ligger å under 3000), og hun har ikke hatt annet enn positive ord om den. Jeg har ihvertfall forstått det sånn at de fleste alhambragitarene er veldig likt bygget opp, så jeg tror det eneste som skiller dem er kvalitet. For å relatere deg litt til meg, så spiller jeg også på en gibson les paul (studio) og det er ikke utenkelig at vi finner samme type gitarer behagelig å spille på.

Jeg ville ansett alhambra som safe buys, men jeg skal leve ut klisjéen og si at du burde dra innom en forretning og prøve et par gitarer uansett.

Forøvrig vil jeg nesten fraråde 4sound, da jeg ikke kjenner noen som har positive erfaringer med dem. Selv har jeg hatt med leverandøren deres, luhtman, å gjøre, og det var ihvertfall ikke noen positiv opplevelse. De lar deg vente i flere måneder for å få gjort småting.