Tråd: Borgervern
View Single Post
Sitat av gotejds Vis innlegg
Den dagen noen du kjenner/datra di eller whatever blir voldtatt skjønner du også kanskje alvoret. lovens lange arm er tydeligvis ikke særlig lang i dette tilfellet. hva er egentlig værst.. ødelegge ett liv med voldtekt eller knekke nesa til noen som har voldtatt?

tviler sterkt på at du skjønner alvoret. dette handler ikke om å ta loven i egne hender, ingen bryr seg om loven her. her er det kun snakk om å ta vare på mennesker man bryr seg om.
Vis hele sitatet...
Det er en grunn til at folk som er rammet av tragedier ikke er med å bedømmer straffen. De klarer rett og slett ikke tenke reasjonelt. Straff skal ikke være hevn; men når du står der og ungen din er voldtatt er det vanskelig å ikke ønske hevn. Det rasjonelle forsvinner. At noen ødelegger et liv til en person, gjør det ikke rett for deg å ødelegge hans liv. Ikke tjener du noe i lengden på å gjøre det heller.

Øye for øye og tann for tann blir litt for primitivt og gammeldags.

Sitat av qk7k Vis innlegg
For å være helt ærlig så DRITER jeg i om de blir sendt tilbake til utrygge land. Er møkklei av å bli dratt ned i gjørma av andre mørkhudede. Over hele verden er det saker med nordmenn som forgriper seg på barn, f.eks i min mors hjemland var det rundt juletider en stor sak om en nordmann som hadde bodd med, og voldtatt 13 småbarn. Tror ikke akkurat de blir tatt lett på i utlandet ( med mindre de betaler seg fri), så hvorfor skal utlendinger behandles så snilt her? Det er kjipt at de er fra et fattig land, men da må de ikke misbruke muligheten de har fått her. Nå er det virkelig på tide å sette foten ned.

Borgervern hadde vært helt forkastelig. Hvorfor? Jo, fordi mange med voldelige tanker hadde dratt ut i gatene kun for å utøve vold, og da får vi fort mange uskyldige ofre. Jeg tror ikke det funker lengre å si at det bare er et fåtall av innvandrere som voldtar, fordi det begynner å høres ut som en klisje for mange nordmenn når det er så mange saker. Trist at noen få skal ødelegge for oss andre, men forstår reaksjonene svært godt!
Vis hele sitatet...
Så fordi land X er så mye værre enn oss, så må vi nedverdige oss til å være like dårlige som de? Jeg kjøper ikke helt den tankegangen. Kan ikke vi heve oss over de andre landene, og kjøre en mye bedre standard?