View Single Post
Sitat av Vargas Vis innlegg
Vel... Argumententet mitt ble bygd på prinsippet om at kriminalisering av prostitusjon ikke løser noen problemene forbundet med det, men tvert i mot fører til at prostituertes situasjon forverres ettertrykkelig. Blant annet ved at det er mer vold og voldtekt under kriminalisering enn det hadde vært dersom det hadde vært legalt og regulert.

Du sier at en betydelig andel av dagens prostituerte har blitt utsatt for voldtekt (før yrkesoppstart). Jeg har ikke påstått det motsatte? Men: Tviler på at alle som voldtar, gjør dette fordi de mener at sex er menneskerettighet. Og uansett, hvorfor skal de som velger å selge sex, - frivillig og uten traumer som årsak - miste "retten" til å utøve yrket sitt fordi andre velger yrket fordi de har blitt utsatt for voldtekt?

Når jeg sier at " Det burde være en menneskerett å kunne selge sex innenfor lovlige, kontrollerte, trygge, regulerte og skattebelagte rammer ", mener jeg at når vi ser på situasjonen fra et pragmatisk synspunkt, så burde retten (civil right, civil liberty, kall det hva du vil) være så inngravert i folket at det ble sett på så godt som en menneskerettighet.
Vis hele sitatet...
Og jeg er enig med deg - så lenge prostitusjon skjer på et frivillig grunnlag (med frivillig mener jeg at de ikke har en traumatisert fortid som har ledet dem ut i det, og at det faktisk er dette de ønsker å gjøre)