View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Og du overser glatt at det fortsatt er stor andel av gateprostituterte, utanfor red light districts. Du overser at personer kan bli tvinga til å jobbe i RLD, som følge av gjeld.

Kort sagt er det ei overforenkling å anta at du blir kvitt problema ved å legalisere det.
Vis hele sitatet...
Han mener vel ikke at man blir kvitt problemene prostitusjon følger med seg ved en legalisering, men slik som det er nå bidrar forbudet til at nettverkene går enda dypere under jorda, og blir enda vanskeligere å nøste opp i.

Uten at jeg klarer å vise til noe statistikk vil jeg anta at i slike situasjoner der et menneske er godt beruset og sprengkåt på vei hvem fra byen, uten mulighet for å bli tilstrekkelig tilfredsstilt, kan lovlige bordeller fungere som en ventil. Med det mener jeg at om denne personen har anlegg for å i verste fall voldta noen akkurat denne kvelden, vil han ha et lovlig alternativ, der ingen av partene blir skadet for livet.

Nå tenker jeg i hovedsak på overfallsvoldtekter, da forgripelser på nachspiel somregel har en helt annen foranledning, og er derfor lite sammenlignbar med overfallsvoldtekter i en eller annen park.

Slik jeg ser det veier de positive sidene ved en legalisering tyngre enn de negative sidene.
Sist endret av VinumSabbathi; 29. oktober 2011 kl. 21:51.