View Single Post
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
979
Sitat av slashdot Vis innlegg
Bør vi ikkje dømme rettsstaten etter korleis den fungerer i dei mest uhyrlege sakene? Eg synst det. Eit prinsipp i rettsstaten er at alle skal handsamast rettferdig, og ha menneskeverdet sitt i behold. Bør ikkje det prinsippet vere universalt?

Eg er stolt over å leve i ein nasjon der politiet kan ta ein slik person i live, og ikkje er så forbanna triggerhappy at dei skyt han. Eg er stolt av å leve i ein nasjon som lar forsvararane gjere jobben sin i ei slik sak!
Vis hele sitatet...
Min personlige mening er NEI. Man skal kunne gjøre unntak når det gjelder slike personer som aldri i verden kan bli normal igjen. Han har en fare for samfunnet og bør bli behandlet som søppel. Jeg ser virkelig ikke feilen med og bruke ondskap mot en slik person. Ingen nåde.

Men hva mener du egentlig? Mener du at han skal sitte i fengsel i 20år og få gratis utdanning av staten for og så bli sluppet ut igjen.
Å gå rundt på gata å være en fri mann, får leilighet av navn, penger fra nav.
Mannen tok jo livet av 77 mennesker, det eneste av skattepenger som bør brukes på Breivik er de pengene det koster og bruke ondskap mot han.