View Single Post
Tingen er at mange gjerne tenner på snabelstoffet sitt etter ferdig prosess for å teste kvaliteten; eller om man i det hele tatt har fått et stoff med futt i. AP deflagrerer heftig, HMTD likedan, sølv acetylid smeller godt-men blir som en kruttlapp om man bruker huet.
Hvis du mener helt og holdent at ETN ikke kan gå av uten inneslutningen bør du tro om igjen.
Første gangen jeg selv hadde laget ETN var jeg dum og kry, og hadde gjort litt for lite research. Eller, etter å lest et innlegg her på forumet som ga solid utrykk for at ETN _kun_ deflagrer i kontakt med flamme, følte jeg meg meget forberedt til å "leke" med dette så spennende stoffet.
Men tingen er at jeg også hadde lest at man kunne klare å få skvist ett smell ut av ETN hvis man inneslutta det kraftig.
Så jeg fulgte boka og pakka det godt inn i aluminiumsfolie med ei lunte til fyr. Lunta brandt, men intet smell.
Etter å ha venta en time, pakka jeg opp folien og la merke til at ETN'et var helt uberørt, untatt en 3-4 krystaller som var forkulla stikkflammen fra lunta. Ettersom jeg ikke hadde mye lyst til å putte dette tilbake i largingsboksen sammen med det helt "jomfru" ETN'et, la jeg det gjevnt utover folien(0,8g), ripa av ei fyrstikk og bestemte meg for å destruere det på den "morsomme" måten. Holdt fyrstikka borti, men dritten tok ikke fyr, før det blinka hardt og alt føltes ut som en vond drøm. Det neste som for gjennom hue da var om alle fingea var i behold og hvordan legmet eller hadde det.
I huet var det vakum, men så kom ulinga, og det tonte tilbake til normalt. Men suse gjorde det. Tre planken som dette hadde "deflagrert så rolig på hadde ei djup grop, og var nå blitt til to fine planker.
Hvordan jeg fortsatt skriver dette uten problem skjønner jeg ikke, men at ETN kan gå DTD, det har jeg tro det eller ei lært, den "harde" måten