View Single Post
Sitat av MaG9z Vis innlegg
Dette er et spørsmål jeg alltid har lurt på og blir helt gal av å tenke på.

I våres tankeverden så må alt ha en begynnelse og en slutt, men denne tankegangen kan umulig være sann. For hvis dette hadde vært en sannhet, så ville det ikke vært noen verdens(universets) ting i denne eksistens.

Det er akkurat dette jeg blir helt nervevrak av å tenke på, hvordan kan noe starte uten å ha en begynnelse?....
Den eneste forklaringen jeg i det hele tatt klarer å benytte meg av, er at alt er ikke som vi tror det er. Det er noe annet helt sykt og uforklarlig som ingen ennå har funnet svar på. Jeg håper virkelig en gang i lang, lang framtid at vi finner svar på dette spørsmålet.
Vis hele sitatet...
Nei, endelighet er et filosofisk paradoks og logisk sett en umulighet, jeg er enig. Uendelighet gir på en rar måte mening, selv om man ikke kan oppfatte den, men om man kunne oppfattet den, hadde den ikke vært uendelig.

Angående Big Bang-hypotesen, så er det flere tanker rundt hva som kan ha forårsaket hendelsen. Folk har blandt annet prøvd seg på multivers som en forklaring. Jeg skjønner ikke stort av sakene, though...