View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Poenget var at det å øve på IQ-tester ikke gjør deg "verdig" til Mensa. I og med at folk bare kan ta tester om igjen for å få bedre score betyr ikke det at du har høy IQ. Så sånn sett burde det egentlig bare vært den første testen som teller for IQen din. Det at jeg tar en haug med IQ tester og klarer å få høy score på de betyr for all del ikke at jeg er smart, eller klarer å se "mønstre" lettere, det betyr kun at jeg har lært meg å repetere ting. Jeg klarer fortsatt ikke å løse enkle ligninger eller forstå meg på rakettforskning.

Jeg ser at det å øve på ting kan gjøre deg bedre på den ene tingen du øver deg på. Men jeg har alltid trodd at det å være medlem i Mensa faktisk betydde at du var smart, ikke at du klarte å øve deg frem til å løse diverse oppgaver som er så og si ganske like. Så nå vet jeg det også, man trenger ikke å være smart for å være medlem i Mensa. Tror jeg og joiner sånn at jeg har noe å skryte av.
Vis hele sitatet...
Smart og intelligent er ikke samme ting, smartn. Og jo, du må være relativt intelligent for å bli medlem av Mensa. Om du har et kromosom for mye og en IQ på 75, skal det mye til for at du kan komme deg inn på Mensa. Øving eller ikke.