View Single Post
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Da mister du jo inntill to dagers produksjon om noe skulle skje.

Jeg foreslår at man beholder dagens backup til usb løsning, men utvider det med tape. En solid kombinasjon jeg bare har gode erfaringer med. Vi bruker fortrinnsvis Symantec Backupexec. Jeg ser du skriver at dere bruker det medfølgende systemet, med Windows Server 2003 var det bare ntbackup som fulgte med. Om det er SBS utgaven så var det med et litt annet GUI som var lagt oppå ntbackup.
Jeg har også brukt Symantec BackupExec System Recovery. Dette støtter ikke tapestreamere, men cluet her er at denne gir gode image muligheter. F.eks tar den backup av hele serveren din til et image som kan restores på forskjellig hardware, evt konverteres til vhd for å bootes i hyperv.
Vis hele sitatet...
I en slik løsning burde man isåfall ta daglig inkrementell backup til disk, deretter ta en månedlig eller ukentlig fullbackup til tape, man kan jo også velge å holde en historisk månedlig tape som aldri overskrives.

Alt dette er jo enklere enn å lage et ostesmørbrød med ntbackup iallefall.

Men nå kan det jo være interessant å også utvide det eksisterende miljøet med hyper-v som pjukeren nevner dersom man ønsker å ha flere servere å kunne spre tjenester på og \ eller ha testservere også.

Windows 2008 Hyper-V server er vel fortsatt gratis (denne kjører bare Core-grensesnitt) men kan enkelt administreres fra en annen host som har hyper-v toolsene installert.