View Single Post
Sitat av Xernox Vis innlegg
Jeg bor hjemme nå og har en TV. Hva skjer når jeg flytter ut med denne TVen? Da slipper jeg vel å betale noen avgift?
Vis hele sitatet...
Helt til dem finner ut at du faktisk har TV.

Sitat av Sjanten Vis innlegg
Kommer vel litt an på hva flyttegrunnen er. Jeg mener å huske at hvis du tar med tv til hybel i forbindelse med studier, så går du under hjemmehusholdningen. Er det flytte ut på permanent basis, så regnes dette som at du har din egen husholdning, og du er lisenspliktig.
Vis hele sitatet...
Kringkastingsavgift skal betales av den som har, det vil si eier, leier eller låner en fjernsynsmottaker, - Forskrifter om fjernsynsmottakere § 1. Den som er pliktig å betale kringkastingsavgift plikter å registrere seg med lisens i NRK Lisensavdelingens lisensregister.

Den som har studielån eller trygd regnes ikke som forsørget av andre og skal registreres med egen lisens og betale egen kringkastingsavgift selv om de bor hjemme og har egen fjernsynsmottaker i bruk - se Forskrifter om fjernsynsmottakere § 4, ledd I.

Dersom du leier en bolig med fjernsynsmottaker skal du registrere deg med egen lisens og betale egen kringkastingsavgift for denne fjernsynsmottakeren. Den som har fjernsynsmottakeren i bruk er pliktig å melde fra til NRK Lisensavdelingen - se Forskrifter om fjernsynsmottakere § 6.

Også den som leier ut bolig med fjernsynsmottaker er pliktig å melde fra hvem som benytter dette utstyret til NRK Lisensavdelingen - se Forskrifter om fjernsynsmottakere § 7.
Vis hele sitatet...
http://www.nrk.no/informasjon/lisens/1.4530371