View Single Post
Trådstarter
567
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Er litt enig der ja, men vi må også huske på at de i flere tilfeller kjempet mot Soviet, og prøvde å redde en del nasjoner fra en av verdens verste ideologier. Vi kan jo feks spørre den jevne Sør-Koreaneren om hva han synes om USA fremfor godgutten litt lengre i Nord
Vis hele sitatet...
Jo det har du rett i. Men Sør-Korea har en "bra" regjering (Nå vet jeg ikke hvordan dyp politikk de har, men ettersom jeg ikke hører mye om dem og alt jeg hører om SK er positivt, så gjør de noe riktig). Afghanistan er fullt med klovner og tullinger som driver "en stor bedrift" som de melker fra.

Krigsherrene a.k.a. (hardbarka norsk gangster) er i regjeringen eller var det parlamentet (er ikke helt sikker nå). Forestill deg selv et gjengmedlem som ønsker "det bedre" for landet :P

Men ja du har helt rett i at USA reddet ræva vår flere ganger. Men hver gang de reddet vår rumpe har vært mtp at deres egen rumpe kan grilles med. Begge verdenskrigene fikk europeerne kjempe alene helt mot slutten. Når Europa virkelig kunne tape krigene og ende opp som kommunister / nazister og virkelig utgjøre en trussel mot USA, så måtte de blande seg inn. (Derfor syns jeg ikke at de akkurat fortjener "særpoeng") De hjalp oss rent politisk, i like stor grad som de har hjulpet Libya og Iraq. Jeg kan ramse opp minst 5 land som har verre ledere enn både Saddam og hvertfall Gaddafi. Bare se på resten av Afrika, hvilket land der borte er i orden. Skal USA leke verdenspoliti så får de gjøre det over hele verden og rette opp i alt galt, og ikke bare i det gale som de kan tjene på.

Sorry ble litt off-topic :P