View Single Post
Sitat av Widow Vis innlegg
Er det meningen at jeg skal synes synd på de som ble pågrepet? De har brutt loven, og det vet de.
Jeg er også for legalisering, men det hjelper ikke å klage når man blir tatt for hasj.
Vis hele sitatet...
Så hva hjelper? Er ikke poenget med et åpent samfunn at man skal kunne klage når man mener man blir behandlet urettferdig? Jeg synes dagens lovgivning er diskriminerende, og derfor sympatiserer jeg med alle som blir offer for den. Om dere synes det er ignorant av meg får så være.
Sitat av Widow Vis innlegg
Det jeg tror Bombasa vil frem til er at "mange" på forumet som er for legalisering, skryter opp hasj som om det skulle være Buddah/Allah/Gud/Jahve. Hvis man vil argumentere for legalisering på en fornuftig måte, må man også innse at hasj er et rusmiddel og at det ikke er positivt å drive med. På samme måte som snus, røyk og andre rusmidler generelt er dritt.
Vis hele sitatet...
Jeg hører ofte dette motargumentet, men mener virkelig ikke at dette er tilfellet. I de aller fleste trådene som omhandler temaet kommer skyggesidene ved cannabisbruk godt frem. Jeg vil også påpeke at et cannabisbruk ikke nødvendigvis utelukkende er negativt; personlig mener jeg at jeg har fått mye positivt ut av urten også.