View Single Post
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Var den pakket inn, så burde politiet ha trodd på deg. Var den ikke pakket inn, så kan man jo spørre seg hvorfor du pakket den opp før du kom hjem.
Vis hele sitatet...
Det er jo helt normalt å pakke opp en ting man nettopp har kjøpt?
Kanskje han ville vise den til venner han møtte, kanskje han ville prøve den og ta på den mer enn han turte / gjorde i butikken? At kniven ikke var pakket inn er egentlig ikke grunn til å spørre seg om noe som helst.

OP:
For utenom det, burde det være lite problematisk å ta deg en liten tur i banken og få de til å hjelpe deg med å printe ut en kontoutskrift fra sjappa i den tidsperioden. Du skrev at kniven ble kjøpt med kort, da gjør jo det saken klar.

Sitat av geirbauer Vis innlegg
Hvis han hadde lagt den nederst med vilje regner jeg med at han ville skrevet det i posten, ettersom det er et viktig poeng. At den humpet seg ned og under mye "søppel" ser jeg også som lite sannsynlig. Og ettersom han nettopp hadde kjøpt den tenker jeg at han nok heller ikke har romstert så mye i sekken etter det.

Jeg mener det ikke er et tynt grunnlag. For all del, det kan være jeg tar feil, men jeg syns i hvert fall historien lukter svidd.
Vis hele sitatet...
Hvis hele historien hans hadde vært humbug, hva hadde da vært poenget med tråden? Den hadde jo ikke hatt noen mening. At du skal avskrive hele historien som humbug fordi kniven falt nederst i sekken er jo usaklig og tåpelig. Som mentalmelt skriver faller små og tunge objekter raskt i bunnen av en sekk, spesielt da sekken er i bevegelse (man går med sekken på seg) eller at noe blir rørt på i sekken.

Det som heller kan virke som at han pynter litt på historien sin er at ransmennene mest sannsynlig har blitt beskrevet utseendemessig, hvor mange de var, hva de hadde på seg av klær etc. At politiet da stopper og ser på disse to som mistenkte tilsier vel at de var svært like utseendemessig som de som ranet personen.
Sist endret av alphamale; 1. september 2011 kl. 02:48.