View Single Post
Jeg kan skrive under på at Rhodamine B er noe forbasket dritt! Jeg har en del liggende som mest sannsynligvis aldri vil bli rørt igjen, mer grisete saker har jeg ikke vært borti.. Jeg lagde en liten klorat-røykbombe og blandet alt utendørs og var veldig forsiktig med å ikke søle noe. Dagen etterpå var bakken rundt der jeg holdt på helt rosa, for ikke å snakke om stedet jeg fyrte opp røyken, helt forferdelig!
Har litt Methylene Blue også, som jeg tenkte jeg skulle prøve å drikke. Men jeg mistet alt pågangsmot etter det griseriet, uff!
------------
Det jeg hadde tenkt til å skrive nå var litt mer seriøst.

Etter det som har skjedd i sommer tror jeg det lille miljøet rundt pyroteknikk i Norge har enda mindre sjanser for å overleve en det det hadde før. Det samme gjelder vel for våre polske venner som lever av oss!
Det å kjøpe kjemikalier nå vil nok by på en variasjon av vanskeligheter og det vil ikke kunne gjøres uten å bli lagt merke til, slik vi (trodde) vi hadde det før.

Det som vil være viktig fremover nå vil være å bevare den sikkerheten og forsiktigheten vi har hatt her inne, og praktiserer faget med enda større forsiktighet en før. Det gjelder å være føre var! Vi skal nok ikke ha mange hendelser før PST og politiet bestemmer seg for å gjennomføre ransakinger ol.

Personlig praktiserer jeg bare på et teoretisk nivå i disse dager.

Cal.12