View Single Post
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvis skytespill gjør deg terrorist, eller utføre voldelige handlinger, hvorfor er ikke godt over 100millioner+++++ terrorister?
Idiotisk artikkel. Skytespill gjør faktisk det motsatte, det er bevist.
Vis hele sitatet...
Sitat av Mongotryne Vis innlegg
Hvis wow og skytespill gjør deg til en terrorist, kan jeg få magiske evner av å spille Hatty Potter?
Vis hele sitatet...
Sitat av losjien Vis innlegg
Da går jeg utifra at om jeg spiller spiderman så kan jeg skyte spindelvev ut av hendene og klatre på vegger, samt få edderkopp sanser da!
Vis hele sitatet...
Nå går jeg ut i fra at de to siste her er ironiske, men jeg vil likevel si - som påpekt utallige ganger av folk på NFF og andre internettfora - at ironi gjør seg særs dårlig på nett. Uansett bidrar ikke dette positivt til noen som helst diskusjon, som jeg går ut i fra er formålet deres med å være her. I stedet senker det kvaliteten på tråden, og gjør det irriterende å lese. Prøv i hvert fall å være litt originale og morsomme hvis dere skal komme med morsomme digresjoner.

Xernox: Du har ganske så bastante meninger. Hvis du påstår at spill ikke gjør folk til terrorister, og i tillegg sier at det er gjort forskning som konkluderer i din favør, hva med å gi oss en lenke til vedkommende artikkel? Tror jeg snakker på vegne av flere her når jeg sier at påstander uten bevis eller kilder slår dårlig an.

Med det sagt vil jeg også si meg enig i at skytespill ene og alene ikke kan gjøre deg til en morder eller terrorist (ser bort i fra folk som av latente årsaker er disponert for å bli påvirket mer enn andre, om det i det hele tatt finnes), men det er en faktor man ikke kan se bort i fra ved en vurdering. For noen - meg selv inkludert - er dataspill en stor del av hverdagen, hvor vi kan sitte i en fantasiverden i mange timer i strekk, og da har jeg liten tiltro til de av dere som påstår at det ikke kan påvirke måten man tenker og handler på. Men som sagt tidligere: det er FLERE faktorer som spiller inn, ikke bare dataspillene.