View Single Post
Heisann freaks! For dere der ute som er av den sjenerte typen, har jeg nå tenkt ut en genial måte å få oppmerksomhet fra jenter på, på toget, eller på bussen. Mens man feks er på vei til jobb.

Her er greia. Gå gjennom toget og sett deg ovenfor den fineste jenta du ser på toget, opprett øyekontakt, smil, si hei og sett deg. Når du har satt deg tar du opp en skriveblokk og starter å skrive. Dette er hva du skriver:

Du skriver en full historie på hva du tror jenta skal etter hun har gått av toget, historien må være proppfull av humor og teite setninger, sånn at hun kommer til å trekke på smilebåndet gjennom hele historien. Du avslutter historien med at du må få vite hvordan det gikk, så da skriver du nummeret ditt og hva du heter. Jeg slenger også med dette på slutten: "PS: Jeg er ikke en seriemorder forresten."

Jeg trodde først at denne metoden aldri verden kom til å funke, men jeg har prøvd dette to ganger, og jeg har fått svar tilbake begge gangene. Den ene jenta skal jeg faktisk ut på en kopp kaffe med på tirsdag! Her er historien jeg skrev til henne mens jeg satt på toget:

"Heisann!
Jeg syns alltid at togturene går så sinnssykt tregt, så for å sprite opp stemninga for min egen del, pleier jeg å sitte å tenke på hvor folk skal, hva de skal osv. Jeg må innrømme at jeg la merke til deg når jeg satt meg på toget, og jeg starter med en gang å tenke på hvor du skal. Jeg tror jeg har klart å komme opp med en lovende teori.

Du er på vei til din 75 år gamle tante i Eidsvoll, tante Britt, opprinnelig fra Toten. Som nettopp har vunnet 3.2 millioner kroner i V75. Det hele var ren flaks da tante Britt ikke har peiling på hester, og har egentlig aldri hatt det heller, selvom hun liker å tro det. Du har vært ganske nervøs på denne togturen fordi du har ikke besøkt tante Britt på 5 lange år. Du har litt dårlig for dette, men hey, la oss være ærlige med hverandre her, du besøker henne mest for pengenes skyld. Du er også veldig redd for at tante Britt skal skjønne spillet ditt, for som vi vet, er tante Britt en glup gammel dame. Du har sittet omtrent hele togturen å tenkt ut en dekkhistorie på hvorfor du ikke har besøkt henne på 5 år, og som den luringen du er, har du jo selvfølgelig klart å komme opp med en genial dekkhistorie. Stakkars tante Britt kommer til å gå rett på, til tross for at hun er en gluping.

Du har også brukt togturen til å tenke på hva han dusten overfor deg sitter å skriver på, for hvem sitter å skriver i en kladdebok i 2011, og nå, mot alle odds, fikk du faktisk vite hva jeg sitter å skriver. Det hadde du ikke trodd!

Nå er min lille historie over. Du trodde kanskje du skulle få ett mobil nummer nå, og der tok du <ny side i kladdeboka mi> helt helt riktig. Fordi, jeg må jo få vite hvor mye penger du klarte å sjarmere deg til hos tante Britt! <Nummer>, <Navn>.

PS: Jeg er ikke en seriemorder. :P

"


Dette var historien jeg fant på der og da. Dette er bare en rask versjon jeg skrev nå, fordi den orginale historien har jenta fortsatt. Så denne er nok ikke like bra som orginalen. Jenta jeg ga den til ringte meg faktisk 20 minutter senere, og sa at dette var det morsomte hun noen gang hadde opplevd på en ellers kjedelig togtur. Vi fortsatte å prate i 10 minutter mens jeg gikk fra togstasjonen til jobb. Da måtte jeg legge på, men vi fortsatte praten på SMS ut dagen. Nå skal jeg møte jenta på tirsdag.

Så, nå vil jeg at dere skriver deres morsomme historier her. Sånn at vi alle kan få inspirasjon fra hverandre, så kanskje togturene fra nå av blir litt morsommere!