View Single Post
Waff
Wolfe707's Avatar
Trådstarter
666
I går stod det en fyr der nede og var HELT borte. Fullstendig på tur. Hadde nok nettopp tatt seg noe. Han stod midt i veien (men denne er heldigvis ikke tungt trafikkert).

Så kom det en kar bort til ham, la armen om skulderen hans og begynte å føre ham mot fortauet. Mannen var helt tilregnelig og mye "friskere" enn han som var rusa - han virka som en vanlig, sunn person.

Dette varma litt, jeg blir glad når jeg ser vanlige folk trå til for å hjelpe de som sliter. Det er tross alt ikke helt uten risiko, for en rusa person KAN jo være uforutsigbar, og folk er gjerne veldig skeptiske til rusmisbrukere. Han så ut til å skulle hjelpe den stakkars fyren, som støttet seg tungt på skuldrene hans.

Men hva skjer? Jo, i det øyeblikket de kommer seg opp på fortauet drar mannen frem en liten pose med noe hvitt i. For meg så det ut som piller. Dette holder han noen centimeter foran øynene på han som er rusa, mens han vifter litt mede det for å fange oppmerksomheten hans. Han begynner også å smårote i lommene til fyren, men ser ikke ut til å ta noe fra ham.

Dette fortsetter helt til han ikke gidder prøve lenger. Dealere av denne typen er svin. Burde bare kastes på sjøen.