View Single Post
Sitat av bamsegutt Vis innlegg
Så da er kanskje opprørene godt begrunnet da? Jeg mener, hva er forskjellen på disse opprørerene og opprøret i Libya? Bortsett fra det faktum at det er et mye større opprør, men det har da vel også mye med media å gjøre? Media er jo veldig kjapt på slike saker og kaller opprørerne for "pøbler" og at de kun er ute etter å lage bråk.
Vis hele sitatet...
Det meste av nasjonale medier i de forskjellige landene har en egen-interesse av at det ikke oppstår plutselige utskiftelser av regimet. Hvordan tror du media i Egypt omtalte opprørerne som var der? Jeg tør vedde på at det ikke var som modige frihetskjemper for et friskt demokrati.

I England, og i EU generelt er det gedigne klasseskiller, det er stor arbeidsledighet og mange av landene har stor gjeld grunnet helt merkelig økonomisk politikk (nesten så man kunne tro det var gjort med hensikt), konstant overvåkning og dårlig integrering pga de 'åpne' landegrensene.

Personlig så mener jeg at svært få av de vest-europeiske landene har demokrati lengre. Politikerne vi stemmer inn er yrkespolitikere med spisse albuer som er mer motivert av personlig makt enn å jobbe for folket - så når de en dag kommer på f.eks Stortinget, hva er gitt at de vil jobbe/stemme i henhold til sakene 'du' ønsket? DLD er et godt eksempel på dette - ikke en del av valgkampanjen, tatt opp perfekt mellom to terminer og alle stemte vel for. Vi lever desverre i et tilnærmet demokratisk diktatur, - de gjør hva de vil, men du kan få velge hvem som får herje rundt.