View Single Post
Sitat av trivento Vis innlegg

Nå er det ikke lov å kjøpe gjødsel lenger,
Vis hele sitatet...
Det går fint an å kjøpe gjødsel og ingen endringer har skjedd på det området.

medlemsskap i våpenklubb eller inneha jegerprøven blir vel sett på som mistenkelig,
Vis hele sitatet...
Mistenkelig å inneha jegerprøven eller ha medlemskap i våpenklubb? Jeg har enda til gode å høre noen uttrykke det synspunktet, verken i media eller andre steder.
spille Modern Warfare er tabu, ja kan spillet selges lenger i Norge?
Vis hele sitatet...
Tabu? Pedofili er tabu. Kannibalisme er tabu. Modern warfare er ett av de mest populære skytespillene som finnes. Akkurat nå er det kanskje litt uglesett med skytespill generelt, du vet, siden en fyr som spilte skytespill massakrerte nesten hundre mennesker og skrev eksplisitt at han anså MW2 som en treningssimulator, men du vet, jeg synes ikke det er urimelig at det tar en uke eller to å komme seg fra det sjokket.

Forøvrig var det kun enkelte butikker som bestemte seg for å la være å selge spillet, på eget initiativ, midlertidig. Kanskje du, i stedet for å stille halvretoriske spørsmål, burde sjekke disse tingene på egenhånd? Avisartiklene om saken var ganske klare på at det var enkeltbutikkers valg.

, barn kan ikke få lekepistoler med Donald - aller helst ikke kjøpe slike i butikken heller - og er man kritiske til et flerkulturelt samfunn, støtter man monsteret Breivik og terrorisme, eller er i det minste rasist eller nynazist. Dog er det noen av oss som faktisk bare setter pris på det forholdsvis trygge, nære og åpne samfunnet man hadde på 80- og begynnelsen av 90-tallet.
Vis hele sitatet...
Du konstruerer en stråmann. Folk driver ikke og likestiller kritikk til det flerkulturelle samfunnet med å støtte Breivik, men det er ikke urimelig at man forsøker å gjennomgå de ideologiske bevegelsene Breivik tilhørte, selv om han var et åpenbart ekstremt tilfelle. (Vi har jo f.eks. fått avdekket at politikere fra demokratene snakket om å massakrere hele regjeringen og henrette enkeltpolitikere, og det synes jeg faktisk er helt ålreit at det blir litt reaksjoner på...)