View Single Post
Det som skremmer meg mest med denne Sandberg er ikke først og fremst at han legger skylden på muslimer før han vet hvem som står bak. Jeg gjorde også dette, og jeg er relativt rød og antirasist. Det som skremmer meg er at en folkevalgt politiker, "vellykket" og med en god politisk karriere ikke lærer av feilen G.Bush gjorde etter 9/11. Det Bush gjorde var å erklære krig mot terror og love død over de skyldige. Hvor er vi 10 år etter? Det ser værre ut enn noen gang. Sandberg gjør det samme. Han vil svare med vold og krig som historien så mange ganger har lært oss at ikke hjelper i slike tilfeller. Stødige Jens ( kan ikke utrykke min stolthet over han med ord) svarer, før han vet hvem som står bak, at demokratiet skal styrkes, menneskeligheten, kjærligheten og solidariteten skal styrkes og med det skal vi ikke la oss skremme eller få samfunnet vårt ødelagt.

Der her vi forskjellen på en god en en mildt sagt dårlig politiker. Hvordan folk kan mene at så inkompentet herreman skal får makt i vårt samfunn er for meg et mysterium