View Single Post
Sitat av daimeno Vis innlegg
Er du i mot rus generelt? Hvilken løsning ser du på denne problemstillingen du fremstiller?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er ikke imot rus generelt, men jeg er imot at folk bruker rus på en uvettig og skadelig måte, når slike konsekvenser kunne vært unngått gjennom kunnskap og forhåndsregler.

Sitat av appel
Så sinna du ble a "hva?"
Vis hele sitatet...
Ble ikke sinna Oppfordret deg bare til å ikke være en kverulant idiot.


Sitat av appel
Det er ikke ment som kverulering. For meg er det en stor metaforisk forskjell mellom hva du og jeg ser på som problemet. Det er veldig mange som nyter forskjellige rusmidler og drar nytte av dem til feks. selvutvikling. For dem er jo ikke rusmiddelet et problem.
Vis hele sitatet...
Et rusmiddel kan være et problem, selv om det ikke er et problem for alle.

La oss se på fyllekjøring.

Fyllekjøring er et problem, fordi det kan føre til at folk krasjer, mennesker dør, osv.

Selv om fyllekjøring kan være et problem kan det være bra, dersom det blir gjort gjennom et øde landskap for å frakte en døende person til sykehus.

At en ting er et problem utelukker ikke at det kan være noe bra også.

(Forøvrig bruker du ordet "metaforisk" helt feil. Forskjellen mellom hva du og jeg ser på som problemet er ikke et billedspråk som brukes i overført betydning. Å si noe metaforisk er feks. å si "Han strålte som en sol") Tenkte det var allright for deg å være oppmerksom på det, siden presisjon var så viktig.

Sitat av appel
En annen ting er at man drar stor nytte av og ha en klar definisjon av problemstillinga, slik at man vet hva man skal jobbe i mot og hvilke tiltak som burde settes i gang.
Vis hele sitatet...
Problemstillingen her er hvilke konsekvenser en legalisering vil ha, og hvorvidt rusmidler har en anturlig plass i samfunnet.