View Single Post
Etter å ha sett filmer i mange år vil jeg si at jeg er en ganske "besett" mann når det kommer til både filmer og serier. Jeg vil påstå jeg er ganske gjennomsnittlig utstyrt hva angår det å tolke filmer. Men av og til så ser man filmer på nytt, og man får en helt annen opplevelse av filmen. Fordi man ser noe nytt, kanskje man rett og slett faktisk skjønner hva filmen egentlig handler om.

Jeg så nettopp starten av "Full Metal Jacket" og innså at jeg først nå at jeg ikke har skjønt hva filmen handler om. Jeg har sett filmen fø, og har alltid likt filmen. Men først nå ser jeg at det er en karikatur av det amerikanske militære. Først nå skjønner jeg hva det handler om.

Jeg skriver dette før jeg har sett resten, og jeg forventer at resten av filmen kommer til og endre seg for meg på samme måte som starten har. Men jeg ville skrive dette før jeg glemte det.

Det jeg vil spørre om er: Har dere noen andre filmer som har endret seg for dere etter som dere ble eldre og skjønte mer av den? Det er garantert flere filmer jeg burde se om igjen for og få med meg hele meningen. Jeg ser helst etter "litt" eldre filmer hær. Ikke hangover o.l.

Og ikke minst, om du kommer med tips, forklar hva og hvordan filmen har endret seg for deg!