View Single Post
Sitat av Shamus Vis innlegg
personlig så synes jeg det er bedre å gi pengene til en narkoman en å gi til f.eks. røde kors eller lignende. fordi pengene som du gir til en veldedig organisasjon, så forsvinner jo mesteparten av pengene underveis der noen til slutt får en listen prosent av det du ga. gir jeg det til en narkoman så vet jeg at jeg har værtfall gjort dagen hans/henne bedre. så vet jeg selvfølgelig hvor pengene går.
Vis hele sitatet...
Mer naturlig å se på frelsesarmeen, som jobber i norge. Problemet med å gi dem penger er at mye av bistanden de gir nå havner hos organiserte tiggere fra øst-europa, og det er en skitten bransje jeg ikke vil støtte på noen måte.

Hvis du skal gi penger, sørg for at det er til en norsk tigger. Hvis du har problemer med at pengene går til dop, støtt opp om omlegging av narkotikapolitikken.

Det gjør du best ved å engasjere deg i politikken, støtte Foreningen for Human Narkotikapolitikk, og om du er under 26 kan du melde deg inn i Ungdom for human narkotikapolitikk. Meld deg ut av UMN, MOT, FMR, Juvente, Rusmisbrukernes interesseorganisasjon, Narkotikapolitiforeningen og andre forkjempere for krigen mot narkotika.