View Single Post
Sitat av fiztorp Vis innlegg
Er du knarker så er du knarker, ikke kom her med "jeg hadde en dårlig oppvekst" "ting var ikke tilrettelagt for meg" Du er hva du velger og være, det er mennesker som har vært på bunn og drivet med heroin som har kommet seg tilbake og tatt det massivt store jerngrepet..

Når du velger og gå den veien så vet du konsekvensene
Vis hele sitatet...
Ja, for hvis en familie på skitur i fjellet blir overrasket av dårlig vær så gidder vi ikke å hjelpe dem? Altså, de valgte jo selv å gå i fjellet samtidig som de visste det var en viss risiko ved det. De har kun seg selv å takke!

Dette er en helt latterlig, trist og kald tankegang så alftor mange folk har - og da spesielt når det kommer til narkomane. Hvor i all verden er medmenneskeligheten? Jeg tror ofte hele greia bunner ut i frykt. Hadde lignende tanker om narkomane da jeg var barn, men fant etterhvert ut at det kun var fordi jeg var redd for dem på grunn av potensielle sykdommer og etter alle skrekkhistoriene man ble fortalt av voksne.

gir du penger til en knarker på hjørnet så går ikke de 30kr til et brød på butikken nei..
Vis hele sitatet...
Ja, fysj og huff, de 30 kronene blir brukt på noe annet enn brød... Det er jo direkte forkastelig!

Det er utrolig hvor mye en 50-lapp og ett smil kan hjelpe på hverdagen til en som sliter. De fleste fyker rett forbi nærmest uten å ense personen, men ett smil i det minste kan varme mer enn man tror! Hvem vet, kanskje det faktisk bare er det som skal til for å gi personen litt ekstra motivasjon for å kjempe seg ut av helvetet?

PS: Har ikke noe uvennlig tone, prøver bare å gi ett "spark i trynet" på folk for å kunne hjelpe til med at man kanskje ser ting fra en litt annen side og