View Single Post
Sitat av Straga Vis innlegg
Det eg lurer på etter og ha lest alle skrekkhistoriene er hvordan personen var før den begynte med cannabis. Slet han sosialt? Gjorde de dårlig på skolen/mye fravær? Dårlig jobb? Eg har et inntrykk om at de som gjør det bra sosialt og har et stort nettverk med mange venner, samt på skolen / karriere messig er det samme som ikke kommer seg ut av det.
Vis hele sitatet...
Før en nær venn av meg havnet i"feil" gjeng var h*n en lystløgner. Løy om uvesentlige ting, og løyg også på seg venner. Jeg merket når når h*n løyg, men valgte å overse det. H*n var nok ikke den som ble best likt blant folk der og da, men såklart så hadde h*n venner og var ikke et mobbeoffer. Når h*n begynte på ungdomsskolen begynte h*n og røyke, fikk nye venner og ble "kul". Dette utviklet seg og tilslutt hang h*n blant røykegjengen. Skal ikke påstå 100% at h*n ikke røykte hasj, men jeg er nesten sikker på at h*n gjorde så.

Det ble mye styr blant familien, h*n stakk mye av og havnet i mye tull. Dette resulterte at h*n ble sendt på ungdomshjem og i fosterhjem. Dette gjorde ikke situasjonen bedre. H*n ble tvingt unna byen, og fåtall fikk ha kontakt med vedkommende. Jeg var en av de heldige som fikk ringe h*n på tlf, da vi var gode venner, og jeg ikke hang blant røykegjengen.

H*n kom omsider hjem og tilbake til byen. Jeg hadde ikke møtt h*n på lenge, og var kjempe glad den dagen jeg møtte h*n i byen. Dagen etter fikk jeg høre at vedkommende lå i koma. Hjertet hadde stoppet og dette var mest trolig pga en for sterk dose med ADHD medisin. Idag er personen handicappet for resten av livet. Trist historie, og jeg skulle ønske ting hadde gått bedre.

Skriver ikke dette som noe kritikk, og jeg har full respekt og medfølelse for denne personen. Påstår heller ikke at personen røykte selv, men den gjengen h*n havnet i endret nok mye på hvordan livet til vedkommende kunne ha blitt.
Sist endret av Mongotryne; 14. juni 2011 kl. 18:01.