View Single Post
Sitat av Neutralizer Vis innlegg
Si meg, juster, eier du ingen sans for etikk? Greit nok at det finnes lover og regler for å skape ro og orden i dette samfunnet, men det finnes da grenser på hvor jævlig de skal følges til punkt og prikke. Det er jo klart og tydelig at betjentene som har satt denne stakkars mannen (TS) i saksa, ikke eier sympati for fem flate øre.

Og, måten du formulerer deg selv på, og måten du besvarer tråder på, beskriver deg selv som at du prioriterer lover og regler på en så detaljert måte, at du rett og slett ikke har godt av det. Etikk må samkjøres sammen med lovverket, uansett situasjon, hvis ikke så er man en stor tosk.
Vis hele sitatet...
Tar meg friheten til å svare på dette selv om det ikke var adressert til meg, men.

Poenget er at det er slik det er. Å diskutere etikk med politibetjenter tror jeg ikke du kommer så veldig langt med, og å bli en politiker for å kunne endre på dette, det er det heller ingen som gidder/har mulighet til med svertet vandel/tid, bortsett fra personer som er født maktsyke og som aldeles ikke har noen intensjoner om å føre en human kriminalpolitikk som førsteprioritering.

Det er viktig å vite hvordan ting fungerer slik at man best mulig kan gardere seg mot å bli tatt. For poenget er at man vil leve som man selv vil så lenge man ikke skader noen andre og når irrasjonelle og direkte urettferdige lover og regler er skrevet ned av politikere, så er det ikke en selvfølge at man respekterer de, selv om det hadde vært det smarteste. Noe handler om prinsipper.

Man kan uansett ikke skylde på Politiet. Jeg har blitt sett på som en såkalt "kjenning" som de sier og etterhvert som tiden gikk så fikk jeg rimelig mange fordeler, tatt livssituasjonen min i betraktning. Det er mye jeg har sluppet unna med hvor jeg egentlig var tatt, og da var de veldig greie for å si det mildt. De har sympati, men det er ingen som sympatiserer med folk som ikke viser et snev av respekt engang, og det er noe man burde ha for Politiet, de har mye makt.

Juster er ingen "stor tosk". Han forklarer helt enkelt hvordan det fungerer.