View Single Post
Sitat av imba Vis innlegg



Derfor jeg tenkte "milde jobber, eller kall det aktiviteter/gjøremål for den saks skyld. så lenge det er utrolig lett, og de i det minste bidrar med det de KAN gjøre, så må man være fornøyd. og ettersom det statlige tilbudet fungerer, heroinisten blir friskere, så kan han over tid få seg en litt mer krevende "jobb".



Men, nok diskusjon fra min side ikveld, tar natta!


Ha en fin kveld
Vis hele sitatet...
Den er jeg med på.

Sov godt, og ha det fint.

Sitat av Don Veto Vis innlegg
http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/-...s-2448331.html

- Ivo er en av dem som har fått et nytt liv etter at ordningen med gratis heroin ble innført. Han er ingeniør og jobber på et kjemisk laboratorium, men ingen på jobben hans vet at han er heroinmisbruker.
Vis hele sitatet...
Igjen, jeg ser den. Men hva får heroinistene i Norge i dag utdelt? (sett at de har et støtteapparat å snu seg til)

Det er en stor forskjell.
Det er også en sak om definisjon hvis vi skal gå inn i dybden på det, da heroinist kan være fult oppegående mennesker og samtidig være mennesker som er langt nede og veldig syke. Jeg valgte å ta et standpunkt og snakke for sistnevnte, og jeg beklager om det ble tatt feil i mot. Jeg mener bare at det er feil å tvinge mennesker som ikke er i stand til å utføre en jobb. Men klart, det de kan gjøre er jo flott.