View Single Post
Sitat av phish Vis innlegg
Her tror jeg du bommer litt. Jeg tror virkelig at noe av det viktigste vi kan gjøre er å stimulere til sysselsetting, samme hva det er. Det handler om å føle at man gir noe tilbake. Jeg mener ikke at det skal være under tvang, men jeg tror det ligger mye i det gode gamle "lediggang er roten til alt vondt". En følelse av mestring og struktur i livet er kanskje akkurat det de trenger for å motivere seg til å bli rusfrie.

I Trondheim har vi et gatemagasin som heter "Sorgenfri", og de pleier å ha portretter av rusmisbrukere (selgere). Mange av de sier at det er veldig viktig for dem å få være selgere, fordi det gir dem en følelse av verdi og å være med på noe konstruktivt. De fleste sprøytenarkomane hadde vært i stand til å gjøre litt fornuftige ting om de slapp å bruke så mye tid og krefter på å skaffe narkotika.
Vis hele sitatet...
Det er klart - og la meg også få legge til at jeg muligens forhastet meg litt når jeg svarte Imba. Jeg så for meg sysselsetting i den forstand at de har en vanlig jobb, om det så er søppelplukking. Men jeg ble provosert fordi jeg trodde han var uviten om at heroinister ikke er like kabable som friske mennesker til å utføre en slik jobb. My apologies.